Пояснення печатки Мартіном Лютером


Лист з тлумаченням печатки Лазарусу Шпенглеру, датоване 8 липня 1530:

"Благодать вам і мир від Господа Нашого. Ви хотіли дізнатися, чи потрапила в точку моя печака, що ви мені вислали; я відповім Вам по-дружньому і викладу свої початкові думки, а також ту причину, по якій моя печатка є символом моєї теології. Першим має бути чорний хрест на серці, яке забарвлене в свій природний колір, так що мені буде нагадувати, що віра в розп'ятого [Христа] вводить нас в Царство Небесне. «бо серцем віруємо для праведності, а устами сповідуємо для спасіння.» (Рим. 10:10) . Хоча це і чорний хрест, який омертвляє і повинен також заподіювати біль, він залишає серцю його природний колір. Він не спотворює природу, тобто не вбиває, а зберігає її живою. «Правда бо Божа з'являється в ній з віри в віру, як написано: А праведний житиме вірою.» (Рим. 1:17). А серце зображено в центрі квітки білої троянди, яка уособлює радість, втіху і заспокоєння, що приносить віра. Іншими словами, вона поміщає віруючого в білу троянду радості, «Зоставляю вам мир, мир Свій вам даю! Я даю вам не так, як дає світ. Серце ваше нехай не тривожиться, ані не лякається!» (Ів. 14:27).
Троянді  ж належить бути білою, а не червоною. Адже білий колір - це колір духовності і всіх ангелів (див. Матв. 28:3: "Його ж постать була, як та блискавка, а шати його були білі, як сніг." ; Ів. 20:12: " І бачить два Анголи, що в білім сиділи, один у головах, а другий у ніг, де лежало Ісусове тіло..." ). Роза пахне в небесно-блакитному полі. І така благоліпність в дусі та вірі є початком майбутньої небесної втіхи. Поле оточене золотим кільцем. Це означає, що небесного блаженства немає кінця; воно триватиме вічно. Воно дорожче всіх радощів і благ, точно так само, як золото вище, благородніше, цінніше всіх металів. Це мій короткий виклад теології. Я хотів представити це пояснення Вам на знак нашої дружби, в надійний на Ваше розуміння. Нехай прибуде Христос, наш Господь, з Вашої душею вічно. Амінь !"

Немає коментарів:

Дописати коментар

Проповідь на 20 – ту неділя після Трійці

Марка 10, 2 - 16: « 2 Підійшли фарисеї та, випробовуючи Його, запитували:―Чи дозволено чоловікові розлучатися зі своєю дружиною? 3 Ісус у ...