Поклик нашого Спасителя

"П'ятидесятниця" Світлана Воротняк

"Мет, у собачій будці безлад. Іди прибери це". Або: «Мет, у собачій будці безлад. Ходімо прибирати». Я не збираюся розповідати вам, яку команду я частіше чув у себе вдома, коли виростав, але, впевнений, ви знаєте, яку я хотів почути. Якщо хтось працює поруч із вами на складній роботі, це може змінити все на світі. Такі люди допомагають розділити тягар. І крім цього, ви отримуєте відчуття товариства, коли партнер приєднується до вас у такій роботі.
Це ще більше, коли людина, яка вами командує (ваш батько, начальник тощо), несе цей тягар разом з вами. Коли це відбувається, ви відчуваєте, що те, що ви робите, дійсно має значення. Це не просто безглузді зусилля... Це нагадує мені моє найменш улюблене слово...

«Навкруги!» Це слово досі викликають у мене мурашки. Мій футбольний (американський футбол) тренер вигукував ці слова під час тренування, і вони сигналили нам бігати навколо різних стовпів електропередач, розташованих навколо тренувального поля. Ми пробігли близько 45 метрів, обійшли стовп, побігли відразу до тренера, робили віджимання, присідання, підйоми-внизи або будь-яку іншу вправу тортур, а потім чекали, щоб побачити, чи збираємося ми зробити ще один круг навколо іншої площі з іншим набором гімнастики. Все залежало від того, в якому настрої був тренер.

Я люблю американський футбол, але я абсолютно ненавиджу бігати, пітніти, задихатись — загалом, усе те, що приходить під час тренувань у американський футбол. Тому я боявся це слово на кожній практиці. Воно було для мене покликом смерті… І навіть те, що я працював над собою, не допомогло настільки, як очікували. У нас були товариські стосунки з тренером, але ми просто страждали від тиранії нашого тренера.

Але уявіть собі моє здивування одного дня, коли мій пастор (також помічник тренера) почав приєднуватися до нас, коли ми робили ланцюги навколо стовпів наприкінці тренування. Раніше я думав, що він був диваком, але швидко він став тренером, який мені найбільше сподобався. Він здався мені більш людяним і доступним.
Він страждав разом зі мною. Він не зняв тягаря моїх страждань, а навпаки, він приєднався до мене. І насправді він пішов ще далі, запросив мене піти за ним. Він керував зграєю, задавав темп і запрошував усіх нас слідувати за ним у щоденній місії покращення. І хоч він не позбувся болю від бігу, дихання, він усунув частину гіркоти, яка прийшла з цим. Мені нагадали, що тренер змушував нас бігти не в тому, що він хотів, щоб ми страждали без потреби. Ні, приєднавшись до нас і ведучи нас у наших стражданнях, наш тренер нагадав нам, що тренування має мету і що ми будемо кращими виконавши це.

Зрештою, йому не потрібно було бігти з нами, але він все одно вирішив це зробити. Він нагадав нам про його цінність. Я так часто забував про цей аспект заклику Ісуса до мого життя йти за Ним, і, можливо, ви теж. Я часто сприймав це як заклик «бути добрим» для Ісуса. Я розглядав це як заклик до послуху Ісуса. Я так часто підходив до його покликання таким чином, щоб принижувати та не поважати його, ставлячись до нього як до людини, яка потребує, щоб я зробив щось, чого він або не може, або не хоче робити сам.
Тож коли я чув його заклик слідувати за ним у минулому, я непомітно змінив слова у своїй голові на: «Дотримуйся його вказівок». Я перетворив це на заклик до послуху, який відключений від людини, яка робить заклик.

Але в Ісусі ми маємо когось, хто не просто закликає нас слідувати його вказівкам, але хтось закликає нас слідувати за ним. У нас є хтось, хто запрошує нас вірити у те, у що вірить він, і робити те, що робить він. У нас немає тих, хто просто кричить: «Навкруги!» — очікуючи, що ми підемо у світ, щоб страждати як його вірні маленькі слуги. У нас немає нікого, хто закликає нас піти самотніми в послуху. Ми не маємо того, хто закликає нас любити, служити і працювати для примирення ближнього, щоб йому не доводилося це робити. Ми не працюємо над тим, щоб зв’язати їх із ним, його спільнотою та його місією для нього.

Ні, у нас є хтось, хто кличе нас робити з ним ці речі. Ісус не відсилає нас від себе, щоб ми виконували його накази. Натомість він закликає нас приєднатися до нього, коли він робить саме те. Він посилає нас на поле своєї місії, і коли ми йдемо туди, ми бачимо, що він біжить поруч з нами.

Як проголосив Грег Фінке: «Ісус на волі!» Він щось робить. Він діє в серцях і життях людей навколо нас. Він присутній у їхньому житті. Він активний на їхніх робочих місцях, у їхніх родинах, у їхніх громадах та містах. І Ісус запрошує нас приєднатися до нього в його роботі там. Ісус не закликає нас робити те, чого Він ще не зробив Сам, або йти кудись, де Він ще не присутній. Він з нами завжди, аж до кінця віку (Матвія 28:20). Його покликання полягає не просто в тому, щоб представляти Його в цьому світі. Ні, його заклик — приєднатися до нього там, де він уже присутній і активний. Це заклик приєднатися до нього в його роботі.

Отже, у своєму сьогоднішньому зверненні до вас Ісус не каже: «Євангелічно-Лютеранська Церква, у світі безлад; піди прибери це». Ні! Насправді Ісус говорить: "Євангелічно-Лютеранська Церква у світі безлад; давай разом прибирати". Ваших сусідів потрібно любити так, як я люблю вас; тож давайте любити їх разом. Вашим друзям чи сусідам потрібен хтось, хто служив би їм, як я служу вам. Тож давайте послужимо їм разом. Заклик Ісуса слідувати — це заклик приєднатися до Нього, коли Він виконує свою грандіозну місію, щоб відновити все, що було зіпсоване та зламане гріхом. Тож будьмо людьми, які слідують цьому заклику нашого Спасителя, який настільки милостивий до нас, що запрошує нас приєднатися до нього в його місії.



Автор: Matthew Rieniets
Ресурс: Журнал "Faith&Fellowship, випуск september/october 2022, сторінки: 8-9.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Послання Святого апостола Павла до Лаодикійців