Читання з Книги Злагоди


Я - Господь, Бог твій. Нехай не буде тобі інших богів передо Мною!
  1. Це означає: «Я повинен бути для тебе єдиним Богом [й лише Мені ти мусиш служити і поклонятися]». До чого зобовязують ці слова і як їх належить розуміти? Що означає «мати [якогось] бога?» Або Хто такий Бог?
  2. Відповідь такасловом «бог» позначається те, від чого [від кого] ми очікуємо різного добра, і в чому [у кого] ми шукаємо сховища у всіх скорботах, так що вираз: «Мати Бога»означає не що інше, як довіряти Йому і вірувати в Нього від [усього] серця. Як я вже неодноразово говорив, тільки впевненість і віра серця зводить як Бога, так і боввана.
  3. Якщо ваша віра і ваше сподівання вірні, то і ваш Бог також правдивий. І, з іншого боку, якщо ваше сподівання невірне і помилкове, то ви не маєте правдивого Бога. Бо віра і Бог існують [лише] разом. Отже, я стверджую, що те, чому ви віддаєте своє серце, і на що ви покладаєтеся, є, по суті, вашим богом.
  4. Таким чином, наміром цієї Заповіді є вимога справжньої віри і сердечного сподівання на єдиного Бога, коли єдиною основою і підтримкою серця стає істинний Бог, і коли серце лине до Нього Одного. Це рівнозначне словам: «Гляди, щоб Я один був твоїм Богом, і ніколи не шукай іншого», тобто: «Все добро, яке ти потребуєш, очікуй отримати від Мене і шукай Мене, щоб отримати це добро. Щоразу, коли ти страждаєш від нещасть і злиднів, прагни і старайся пригорнутися до Мене. Я, так, саме Я дам тобі удосталь і допоможу тобі у всякій потребі. Лише не дозволяй своєму серцю прагнути чогось іншого чи на щось інше покладатися»
- Великий Катехізис, Десять заповідей, I:1-4

Немає коментарів:

Дописати коментар

Проповідь на 20 – ту неділя після Трійці

Марка 10, 2 - 16: « 2 Підійшли фарисеї та, випробовуючи Його, запитували:―Чи дозволено чоловікові розлучатися зі своєю дружиною? 3 Ісус у ...