Про сни і ведіння

Бо я не підходжу для того, щоб бачити сни і тлумачити їх, і не прагну здобути цю здатність або знання, і уклав з Господом Богом моїм угоду, що Він не посилатиме мені бачення, або сни, або навіть ангелів. Бо з мене досить дару, який у мене є, - Святого Письма, яке в достатку вчить мене всьому і забезпечує мене всім, що необхідно як для цього життя, так і для життя майбутнього. У цей я вірую і з цим погоджуюся і впевнений, що мене не обдурити. Проте ж я не применшую чужі дари, якщо Бог ненароком відкриє комусь що-небудь крім Писання через сни, через бачення і за допомогою ангелів. Звичайно, такі дари можливі, однак я не дбаю про них і їх не бажаю. Бо я перебуваю під враженням того нескінченного безлічі ілюзій, обману і шахрайства, за допомогою яких в часи папства світ, сатаниною, перебував у настільки жахливому омані. Мене також вражає достатність Письма, і якщо я не повірю Писанню, мені тим більше непросто буде повірити ангелу, баченню або сну. Але, як я вже сказав, ця причина стосується тільки мене, і я не насмілюся нав'язувати її іншим. Бо з мене досить об'явлень, навіть з надлишком, якщо я знаю, у що мені вірити, і на що мені сподіватися, як мені ставитися до інших людей, і як жити в цьому світі чесно і по-Божому. І це, в міру своїх мізерних дарів, я звіщаю іншим, щоб і вони також знали і розуміли Десятислів'є, Символ Віри, Молитву Господню і т. д.

Я часто говорив, що на початку свого шляху завжди просив Господа не посилати мені сни, бачення чи ангелів. Бо я піддавався нападкам численних фанатиків, одні з яких хвалилися снами, інші - ведіннями, а треті - об'явленнями, за допомогою яких вони поривалися мене наставляти. Але я відповідав, що не шукаю таких одкровень, і що, навіть отримавши таке, я б не став на нього покладатися. І я ревно молив Бога, щоб Він відкрив мені істинний зміст і розуміння Святого Письма. Бо якщо у мене є Слово, я знаю, що йду правильним шляхом, і мене непросто обдурити або збити з шляху. По правді кажучи, я віддаю перевагу розуміння, яким володів Давид, пророчим видінням, яких, я думаю, Давид не надто жадав. Але дивіться, як добре він розумів Писання.
- Мартін Лютер. Лекції на книгу Буття 37:10, 40:20

Немає коментарів:

Дописати коментар

Проповідь на 3-ю Неділю після Пасхи

2 Коринфян  4, 14 - 18: 14  оскільки знаємо, що Той, Хто воскресив Господа Христа, воскресить і нас разом з Ісусом та представить разом із в...